środa, 1 marca 2023

Siekanie na wyższym poziomie

Jeden z moich Graczy zwrócił mi uwagę, że tworząc rewolwerowca, optymalnie jest wyposażyć go w przewagę "Pan Dwie Spluwy". W takim przypadku, strzelając z dwóch rewolwerów dwutaktowych dysponuje on siłą ognia 4 pociski na kartę akcji. Gracz ten zaznaczył, że inne rozwijanie rewolwerowca po prostu nie może się z tym równać i poprosił, bym coś na to poradził.

Jego pomysłem był rewolwerowiec używający siekania, zatem myślałem w jaki sposób zwiększyć skuteczność tego manewru, a raczej w jaką przewagę wyposażyć rewolwerowca, by siekanie było jeszcze bardziej spektakularne. Dotychczas, aby skutecznie z niego skorzystać, należało używać sztonów (czerwonych lub niebieskich), ale postanowiłem wyjść naprzeciw oczekiwaniom Gracza i stworzyć przewagę specjalnie pod ten manewr.

Przewaga "Szybki Bill" (koszt 3) pozwala odrzucić białego sztona podczas deklarowania siekania. Jeśli Gracz to zrobi, odczytując na kościach rezultat, by określić ile kul trafiło w cel bierze pod uwagę nie jedną, ale dwie najwyższe kości. Poza tym sztonów można używać normalnie.

Przykład 1.
Rzut 3K10 to 7, 5 i 3, a zatem rzut to 12. Gracz decyduje wydać białego sztona i dorzuca 6. Teraz dwie najwyższe kostki to 7 i 6, a zatem wynik to 13.

Przykład 2.
Rzut 3K10 to 10, 7 i 5, Gracz przerzuca najwyższą kostkę uzyskując 4. Wynik to 14 + 7 = 21.

Przykład 3.
Rzut 3K10 to 10, 10 i 2, Gracz przerzuca 2 najwyższe kostki uzyskując 6 i 3, wynik to 16 + 13 = 29.

Przykład 4.
Rzut 3K10 to 10, 8 i 3, przerzut to 4. Gracz decyduje wydać czerwonego sztona i rzuca 8. Wynik to 14 + 8 + 8, czyli 30. 

Przykład 5.
Rzut 3K12 + 2, to 8, 7 i 5. Wynik to 8 + 7 + 2 - 17. Zauważcie, że rzut to 8 + 7 (dwie najwyższe kostki) plus 2 z "K12 + 2", a nie "8+2 + 7+2".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz