tag:blogger.com,1999:blog-1390049477375259895.post6172829877869217860..comments2023-08-07T01:18:43.973+02:00Comments on Martwe Ziemie: ZasadzkiBlerhttp://www.blogger.com/profile/13083244826333202370noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-1390049477375259895.post-62330874515634972112017-07-03T21:14:59.719+02:002017-07-03T21:14:59.719+02:00Tak jak pisałem - dla każdego co kto woli. U mnie ...Tak jak pisałem - dla każdego co kto woli. U mnie nie miewają miejsca przestoje, nikt nie widzi problemów, zasady są jasne i klarowne i nie ma potrzeby "przesiadania się" na uproszczenia. Nikt z nas nie ma też poczucia, że musi się uczyć "k6 różnych systemów do jednej gry". Szczerze mówiąc znamy bardzo dużo różnych systemów do różnych gier, grywamy w nie z przyjemnością, modyfikując zasady lub nie i na razie udaje nam się w tym nie pogubić. Ale cieszę się, że są systemy dla wszystkich, bo każdy może sam zdecydować w co grać i czy używać wersji podstawowych, modyfikowanych, uproszczonych, czy czego tam jeszcze. To znacznie lepiej, niż wszyscy byliby zmuszeni grywać w to samo - czy nie na tym polega duch RPG?<br /><br />Ponadto - lubię z Graczami modyfikować systemy w miejscach, w których mają luki. Dzielę się tymi spostrzeżeniami, gdyż być może będą komuś pomocne. Ale nie mam bólu tylnej części ciała, jeśli nie. Znam sporo osób, które na tym korzystają i to mi wystarczy.Blerhttps://www.blogger.com/profile/13083244826333202370noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1390049477375259895.post-20487691721141532602017-07-03T19:01:32.066+02:002017-07-03T19:01:32.066+02:00Wiesz, u mnie z tym bywa różnie. Pamiętam pierwszą...Wiesz, u mnie z tym bywa różnie. Pamiętam pierwszą lekturę Classica te kilka lat temu i jak bardzo podobały mi się wtedy te mechanizmy. Bo tak oddają klimat i różnorodność, itp. Potem doszło do sesji, na których były ogromne przestoje, spowodowane właśnie tym, że każda najdrobniejsza pierdoła miała swoje własne reguły, które ostatecznie niewiele wnosiły do gry. Okazało się, że klimat na papierze nie ma żadnego przełożenia na właściwą grę i te smaczki tylko zamulają. W pewnym momencie doszedłem do wniosku, że nie chcę osobnej mechaniki magii dla każdego dziwoląga w drużynie, bo gracz musi się uczyć k6 różnych systemów do jednej gry. To jest IMO niedopuszczalne.<br /><br />Po dokładnej lekturze Reloaded zrozumiałem bardzo szybko, że większość krytyki o rzekomym ujednoliceniu i sprowadzeniu do jednego mianownika są błędne. Wynikają najczęściej z niedokładnego czytania zasad, niezrozumienia ich, bądź wręcz złej woli (podobnie było przy konflikcie wodziarzy i Masquerade vs Requiem). Dostałem kilka różnych niesamowitych przeszłości, które były na tyle proste, że każdy w mig je rozumiał, a jednocześnie dalej posiadały swoje unikalne cechy - bo jednak szaman, kanciarz i świątobliwy nie mają do końca identycznych reguł. Różnice są jednak na tyle klarowne, że każdy łapie to z miejsca.<br /><br />Dziś nawet gracze z mojego grona, których też można określić jako miłośników klasycznych (tj. lata 90') mechanik RPG i nie lubią umowności i uproszczeń Savage Worlds, wolą rozgrywać Deadlands w wersji Reloaded, niż wracać do mechanizmów Classica. Takie zachowanie starych, spróchniałych dziadów dało mi do myślenia. :)Shockwavehttps://www.blogger.com/profile/02611720949474989221noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1390049477375259895.post-70720661533114592742017-07-03T12:56:27.150+02:002017-07-03T12:56:27.150+02:00A ja muszę przyznać, że ogólnie lubię klasyczne sy...A ja muszę przyznać, że ogólnie lubię klasyczne systemy RPG. Mają swój urok mimo niedoszlifowania. Wiele "nowych" systemów zbytnio upraszcza grę, co mi nie pasuje. Ale - co kto lubi.Blerhttps://www.blogger.com/profile/13083244826333202370noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1390049477375259895.post-90231305232975069552017-07-03T05:33:19.175+02:002017-07-03T05:33:19.175+02:00Wow. Przyznam szczerze, że fakt iż ktoś ciągle gra...Wow. Przyznam szczerze, że fakt iż ktoś ciągle gra w klasyczne Deadlands mocno mnie zadziwia. Tym bardziej, że chce mu się wymyślać jakieś houserule do tej mechaniki. My skosztowaliśmy Deadlands w wersji Classic parę lat temu i było bardzo fajnie, ale dzisiaj już chyba nikt nie chciałby nawet słyszeć o powrocie do tych reguł i na ślepo żądaliby Reloaded.Shockwavehttps://www.blogger.com/profile/02611720949474989221noreply@blogger.com